Over het project ID Contact
ID Contact staat voor een betere, toegankelijkere en veiligere online en telefonische dienstverlening. Met het oog op de toekomst. Want ID Contact maakt het mogelijk voor gemeenten om inwoners op afstand te helpen met persoonlijk vragen.
Elke inwoner kan met ID Contact zich veilig identificeren via telefoon, chat of video. Zo weet de medewerker van de gemeente dat de inwoner echt is wie hij zegt dat hij is. Ideaal voor het snel en veilig beantwoorden van korte vragen over bijvoorbeeld de status van een verhuizing, belastingaanslag of parkeervergunning. Maar ook voor persoonlijke vragen die de inwoner liever niet op het stadhuis bespreekt.
"Elke inwoner kan met ID Contact zich veilig identificeren via telefoon, chat of video."
ID Contact is voor iedereen
ID Contact is een innovatiepilot van de gemeenten Arnhem, Nijmegen en de Drechtsteden. Met gebruikersonderzoeken zijn ook inwoners betrokken die bijvoorbeeld minder digitaal vaardig zijn of een visuele beperking hebben. Daardoor is ID Contact voor iedere inwoner benaderbaar en toegankelijk. Lees er alles over in het eindrapport.
ID Contact richt zich op verschillende kanalen:
- ID Bellen
- ID Videobellen
- ID Chat
Partners van ID Contact
ID Contact is een samenwerking van:
- gemeente Arnhem
- gemeente Nijmegen
- gemeente Drechtsteden
- de Belastingdienst
- Digicampus (Logius)
- NOVUM (Sociale Verzekeringsbank)
- Hogeschool Arnhem-Nijmegen (HAN)
- iHub (Radboud Universiteit)
Het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties heeft heeft ID Contact gesteund vanuit het Innovatiebudget Digitale Overheid.
Meer weten?
Wil je meer informatie over het project ID Contact? Neem dan vrijblijvend contact op.
Maak contact